En slösande dag

Idag nystartade jag, syster och M vår Hälsoliga, en tävling som utgår från en egenkonstruerad lista över HälsoPoäng, som ges för sådant som motion, äta nyttigt, dricka tillräckligt med vatten, göra situps och vistas utomhus. Det är faktiskt ett väldigt bra påfund, problemet är bara att jag lätt brottas med dåligt samvete när jag missat att göra exempelvis de dagliga situpsen eller suttit "otillåtet" länge framför dator och TV.

Jag har inte fått sådär oerhört mycket vettigt gjort idag, en kvart efter att jag installerat mig på det gamla kontoret (det nya saknar fortfarande dörr...) så kom syster kom och hälsade på, och sen satt vi i flera timmar och pysslade med Hälsoligan och vår Vetliga och pratade strunt. Jag hämtade J vid tolv och så åkte vi ut till Valbo där vi åt lunch på IKEA och shoppade hyllplan och kläder och namnsdagspresent till lilla H och lite fler saker som jag egentligen inte borde unna mig.

Nu på kvällen var det meningen att vi skulle göra klart vår oavslutade minigolfrunda, men lagom till att jag sminkat mig och satt i linser, hängt mp3-spelaren runt halsen, lagt extrabatteri i fickan och var på väg ut genom dörren för att promenera till stan, så kom förstås ösregnet... Så det blev ingen minigolf, och spelkväll som ersättning som det var prat om rann ut i sanden. Snopen och rastlös tog jag istället tag i att göra plats för de nya hyllplanen i bokhyllorna och nu sitter jag och väntar på att Prison break ska börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0