Trevlig helg och folk som inte pratar med varandra

I fredags firade vi pappa med jordgubbstårta och paket i hettan på hans balkong och när jag kom hem grillade jag och P. I lördags var jag och P iväg en sväng till Högbackasjön och badade innan det var dags för hamburgare och tiokamp hemma hos M och T. Badet var jätteskönt - jag tycker nog att Högbackabadet är det mysigaste i trakten - och tiokampen väldigt trevlig.

Igår var jag först hem till H och fikade lite, sen åkte jag och P ut till Ockelbo marknad och gick där i några timmar med M och lilla T och bror med sambo. Det var precis rätt dag att gå med relativt svalt väder och lite folk. Och jag köpte inte massa krams utan vi fick tag på såna ätbara saker som jag gillar att köpa på marknader (sylt, rökt renkött, téer, langos, godisremmar och kryddor).

Sen åkte jag och P vidare till Axmar brygga där det som vanligt var väldigt trevligt och maten var jättegod. Axmar brygga är i min mening den både bästa och trevligaste restaurangen i Gävletrakten! Men nånting vi har tänkt på när vi har varit där är alla par som sitter där och äter utan att prata med varandra. Igår var det vid tre olika bord människor som bara satt där lite stelt och knappt utväxlade ett ord med varandra utan snarare verkade uttråkade och jag kan verkligen inte förstå vare sig varför man hänger ihop om man inte har något att säga varandra eller varför man går på restaurang med någon som man tydligen inte har trevligt med. Eller tycker folk att det är trevligt att spendera ett restaurangbesök i tystnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0