En ångerfull dag

Igår jobbade jag till tre. Sen var det meningen att en liten fest skulle hållas hemma hos oss, så vi behövde handla snacks och dricka och duscha och klippa våra hår, och så behövde huset en ordentlig städning. Mina röjningsinsatser syns nämligen inte alls just nu, hela gillestugan är fylld med saker från förrådet, uppdelade i högar efter vad som ska kastas, ges bort eller läggas in i förrådet igen.

Hela kvällsprojektet kändes i alla fall lite överväldigande, men som tur var så var T och M schyssta och förflyttade festen hem till dem istället, så vi slapp städa och klippa våra hår (nej, jag ser inte heller logiken...). Det var väldigt skönt och festen blev väldigt trevlig, även om jag inte egentligen fattar varför vi skulle till Bilagan när vi hade så intressanta diskussioner där hemma!

Sen så är det ju de där eviga frågorna... varför ska jag dricka så "mycket" alkohol? Varför tycker jag på Systembolaget att det är en bra idé att fokusera på starka viner? Varför hamnar jag alltid i det där stadiet där jag bara vill dricka mer? Varför glömmer jag alltid bort att jag ska övergå till vatten efter klockan tolv? För det är nämligen inte värt det på något vis dagen efter när jag mår illa och är trött och har huvudvärk och det värker i armvecken (ja... faktiskt alltid dagen efter att jag har druckit)! En kvälls festligheter är inte värt en hel morgondags lidande, framför allt inte när jag skulle ha lika trevligt utan all denna alkohol!

Idag har det följaktligen inte hänt så mycket. Jag mådde pyton när jag vaknade, men efter en halv Skogaholmslimpa och några timmar i TV-soffan så kändes det rätt ok. Sen tog vi en biltur (som naturligtvis satte igång huvudvärken och illamåendet igen) till Yalla Yalla där vi käkade bakfyllemat med M och T. Efter maten och en glass så började jag piggna till igen. Vi handlade på vägen hem och förutom ett litet städryck så har jag sedan bara hängt framför TV och dator hela kvällen. Alla andra är iväg på roligheter eller tråkigheter och det gör mig ingenting, den enda fördelen med såna här dagar är just att det är lite skönt att ha en ursäkt att bara göra ingenting och mysa framför TV:n med massa onyttigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0