En begrundande dag

I helgen oroade jag mig för att vardagen snart skulle komma tillbaka. Nu oroar jag mig snarare för att den är på väg att försvinna. J flyttar till Sundsvall för att plugga där i tio månader, och även om jag är jätteglad för hans skull så är jag minst sagt bekymrad för min egen del. Jag vet inte riktigt var jag och katterna ska bo och inga alternativ känns riktigt bra. Vi skulle kunna ha kvar radhuset men då måste J betala dubbla hyror plus tågavgifter. Vi skulle kunna skaffa en inneboende men då vet vi inte vilken galning vi får in i huset. Jag skulle kunna flytta till en lägenhet men då får jag det antingen mycket dyrare eller mycket trängre och sämre. Jag skulle kunna flytta in med syster och T men då blir det problematiskt med katterna och jag är inte så sugen på att bo inneboende.

De senaste dagarna har jag mestadels ägnat åt att fundera och deppa över flyttproblematiken och att städa ur förrådet. När tankarna är många och förvirrade så är det alltid skönt och lugnande att rensa i något konkret istället. Min nya feng-shui-anda känns förresten rätt passande just nu, för oavsett om jag flyttar eller om jag får hit en inneboende så måste det verkligen röjas här hemma! När jag väl har röjt upp ordentligt så ska jag sedan försöka skärpa mig när det gäller mina inköp. Jag har nämligen insett att det mesta av det jag slänger är sådant som jag har köpt billigt på rea, eller premier som jag har fått från mina eviga tidningsprenumerationer...
 
Jag har nyss upptäckt en skatt som löser mina musikproblem - jag gillar att lyssna på musik men är dålig på att hitta nya artister och är trött på radion och de gamla artisterna. Sedan jag för några timmar sen skaffade konto på Pandora så har jag hört otroligt mycket bra musik som är helt ny för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0