En jämförande dag

Jag tycker inte om att jag alltid måste jämföra varje sommar med den senaste. Jag packade nyss upp väskan från gårdagens tur till Boulognern och hittade då varpa som vi aldrig spelade. Då börjar jag genast tänka "oj, jag har inte spelat varpa på hela sommaren. jag har inte spelat nåt sommarutespel på hela sommaren, vad dåligt!". Bara för att jag brukar spela kubb och boule och varpa måste jag väl inte göra det varje sommar om jag nu har haft annat trevligt för mig? Dessutom har jag faktiskt spelat kubb en gång, på midsommar. Den här sortens tankar dyker i alla fall alltid upp i slutet på sommaren och innebär att jag är rädd för att sommaren ska ta slut utan att jag hinner njuta färdigt. Så nu går jag ut och solar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0