En kontrollerad dag

70954-88
Jag kontrollerar tydligen vädret med mina tankar. Imorse när jag påbörjade min promenad till jobbet så hängde regnet i luften, men höll sig i schack förutom några duggstänk här och där. Ju längre jag gick desto närmre tycktes himlen vara att bara släppa ner allting, så när jag hade 5-10 minuters promenad kvar började jag att fundera. Jag gick och tänkte på hur regnet förmodligen skulle börja ösa ner precis efter att jag kommit fram till jobbet, och att jag skulle blogga om det. Direkt efter de tankarna så började det naturligtvis att regna. Så då började jag tänka på att blogga om det och om att gå händelserna i förväg, och då slutade det naturligtvis att regna. Så nog kontrollerar jag vädret alltid, om än på ett något bakvänt och komplicerat vis. Att jag går och funderar på oviktiga saker att blogga om, och sedan faktiskt bloggar om det, det är en helt annan sak. Nu är det åskhimmel utanför fönstret så nu är det bäst att jag slutar både att blogga och att tänka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0