En melodisk dag

Pandora är oftast riktigt bra. Ibland kan det komma upp till tio nya låtar på raken som jag gillar. Pandora blir mer finjusterat om man ger tummen upp eller tummen ner till de låtar som spelas, så det gör jag oftast. Men ibland spelas låtar som jag inte alls gillar och inte alls förstår varför de spelas. Då kan man fråga Pandora varför de spelas. Sist jag frågade så fick jag svaret: "Based on what you've told us so far, we´re playing this track because it features electronica influences, repetitive melodic phrasing, extensive vamping, major key tonality and major prominent use of synth." Jag vet inte riktigt om jag håller med om att de artister och de upptummar som jag har angett tidigare skulle peka på detta... men å andra sidan kanske jag inte har riktig koll på min egen musiksmak? Just nu spelas i alla fall Missy Higgins som jag aldrig lyssnat på förut men gillar riktigt mycket, så nu är jag glad och nöjd!

Harmoni i hemmet med feng shui är nu utläst. Eller i alla fall skummad... jag har kanske missuppfattat det där med feng shui, för jag trodde att jag skulle få konkreta råd över vilka saker som borde rensas ut och hur det skulle ske och vilka saker som bör inredas hur för att få den där harmoniska känslan. Nej då, det enda konkreta tips jag fick var att sortera de utrensade sakerna i fem kassar, resten av boken handlade mer om att identifiera väderstrecken i huset och att inreda efter dem för att lyckas inom olika områden i mitt liv. Alltså, om jag vill få ordning på karriären så ska jag rensa i ett speciellt väderstreck och ställa dit diplom och sånt istället. Och sen var det massor med prat om reningsritualer och sånt. Nej, den där boken var faktiskt ingenting för mig, jag får fortsätta rensa från eget huvud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0