En molnig dag

Igår tog jag och H gamla SAABen till J's stuga i Hälsingland. Där åt och fikade vi gott och pratade massa strunt och gullade med 8 veckor unga K. När vi kom tillbaka till stan så åkte vi förbi syster och T. Där åt och fikade vi gott och pratade massa strunt och kollade på bilder från bröllopsresan.

När jag körde hem klockan 2.30 så var det så dimmigt ute så att det var otäckt att köra. Jag ringde J för att beklaga mig, men han snäste bara att det var dumt att prata i mobilen i dimman. Säkert, så jag upplyste honom om att jag snart skulle dö och lade på luren. Då lättade dimman och jag körde hem på fem minuter och 40 minuter senare ringde J min mobil för att kolla var jag var.

J är febersjuk och ämlig. Han är som en kanin eller ett litet barn och klarar inte av sånt som drag och kalla bad, alltså sånt som man utsätts för när man tältar och leker på Sommarland. Jag kanske skulle ha tagit med öronmuffar åt honom... När vi pratade om det igår så konstaterade J att hans bortgångna namne kaninen J dog av drag, och utbrast sedan "jag dog av drag". Det uppskattades inte!

Jag funderar på att skaffa spiral. P-piller har jag lagt ner på grund av alla otäcka personlighetsförändrande hormoner, och kondomer... de tröttnar man på i längden!  J satt bredvid mig vid datorn när jag läste om säkerheten hos olika preventivmedel. Han fick under läsandet en alltmer bekymrad min och konstaterade till slut att han ska sluta ha sex. Jaha... 

Idag är det molnigt ute och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag har inte så många alternativ förutom att hänga med syster, T och lilla H på någon barnaktivitet, eller vara hemma och pyssla om sjuk J och läsa bok. Jag vet inte riktigt vad som är bäst, kanske ska satsa på en kombination?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag ska nog också skaffa det... av exakt samma anledningar!
Men det låter så jävla käringaktigt att ha spiral... men man behöver ju inte prata högt om det.

2006-08-09 @ 12:36:11
Postat av: Labil

Mm! Sen känns det lite läskigt också tycker jag, men det är ju säkert värt det! Syster tänker ju också skaffa, känns lite bättre att vara fler iaf!

2006-08-09 @ 13:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0