En osmaklig dag

Idag skulle jag och M äntligen komma igång med experimenten igen efter sommaren. M kom ovanligt tidigt till mitt kontor och vi gick genast iväg för att förbereda. Naturligtvis visade sig lokalen, som alltid annars är ledig, vara bokad i några timmar, så vi gick till biblioteket för att få annat gjort. Efter en stund blev det ämligt värre i biblioteket - M som varit hostig och sjuk i flera dagar fick nu även feber, och jag fick ond mensvärk. Vi bestämde oss för att ändå försöka, men eftersom promenaden till lokalen var fylld av hostanden och snörvlanden (och en dubbelvikt L) så gav vi upp, packade ihop vårt pick och pack och åkte hem istället... 

Värt att notera i ovanstående stycke: mensvärk! Det brukar betyda en snart förestående mens. Och imorgon ska jag installera min spiral! Jag ringde till barnmorskan för att få bekräftat att det inte går att installera spiral om man har mens, och fick till svar att det går om man bara har lite mens. Frågan är om jag vill göra det isåfall? Det känns som att hela projektet är lite för intimt och äckligt ändå utan att blod ska behöva inkluderas i det hela... och hur ska jag då veta om jag blöder för att jag har mens eller om jag blöder för att de har stuckit fiskedraget i mig på fel ställe?

Dessutom... efter att spiralen är installerad så får man inte ha "samlag" (sex då...?) på 7-10 dagar, och J flyttar på söndag. Så ikväll hade jag ju tänkt att vi skulle... eh, fira av... Men nu vill jag så gärna att blodet ska stanna inne, och jag får för mig att "samlaget" ska ha precis motsatt verkan och sätta igång hela processen, så vi får väl se hur det blir med den saken. Nu ska jag i alla fall gå och väcka upp J från hans lilla tupplur, och försöka övertala honom om att det är en jättebra idé att tillsammans rensa ur hans garderober och slänga massa gamla kläder innan han flyttar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0