En regnruskig dag

Det blev inget Rullsand igår. Istället åkte vi till Högbacka för att bada. Som vanligt hade jag problem med att hitta rätt avfart, så vi hamnade först vid Tönnebro och gick naturstigen där. Efter att vi sedan picknickat och badat i Högbacka, så vi tog en liten tupplur hemma och vaknade i lagom tid till att åka in till stan och se på Superman Returns.

Jag fick ett SMS av syster igår där hon skrev att hon i efterhand blev rörd av mitt tal. Det gillar jag.

J är inne i en nattperiod nu, så han lägger sig vid fyra på morgnarna medan jag vaknar vid åtta. Igår tjatade jag i typ fyra timmar och var helt förbi mig av rastlöshet när jag väl fick upp honom ur sängen. Det är ju en av nackdelarna med vårt samboende - vi hakar upp oss i en dum väntan på varandra ibland. Därför ska jag inte vänta idag utan istället åka hem till syster och T där nu mamma bor och barnvaktar lilla H.

Det är så tråkigt att bröllopet nu är slut och över, det känns som att jag liksom inte riktigt hann med att uppleva och njuta av allting under tiden - finns det ingen reprisknapp? Det känns också konstigt att syster och T nu är gifta makar... dessutom bortresta sådana. Jag vet inte om det är åldern, men jag känner mig så dålig på att hantera förändringar nuförtiden - uppbrutna förhållanden, nya förhållanden, ändrade titlar - min hjärna arbetar faktiskt på högvarv för att hinna med att anpassa sig. Konstigt, men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0