En ruskig dag

Och regnet det bara öser ner... men det är faktiskt ganska mysigt och ger lite positiva höstkänslor. I det här vädret blir jag sugen på att gå inomhus i köpcentrum och shoppa, men det passar inte riktigt min nuvarande ekonomi, så jag steker pannkakor och läser vidare i den ytterst lovande Idéernas grotta istället.

Jag har varit så dålig på att läsa på sistone, bara för att jag snöade in mig helt på att läsa klart Montecore och Dragspelsbrott trots att båda var tråkiga och långdragna. Men nu har jag äntligen lagt de böckerna åt sidan och börjat läsa annat istället, och då kom naturligtvis läslusten tillbaka genast. Senast läste jag Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs. Den var riktigt bra - handlingen som rörde sig kring skillnader och krockar gällande klass, sexualitet och åsikter fick mig att tänka till lite, och det gillar jag.


Jag ska försöka att inte äta upp alla på en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0