En fullproppad dag

I lördags fuskade jag, alltså åt för många points. Jag var ändå "duktig" och fuskade med någorlunda måtta, skrev upp allt jag åt och räknade ut hur många points det blev. 36,5 slutade notan på och jag hade väl ungefär 23 points att äta för den dagen, så det var inte så farligt. På söndagen fyllde lilla H år och jag var där på födelsedagskalas (dessutom var det advent -> en till fuskdag). Vi diskuterade då hur många points man kan komma upp i på en fuskdag och M bland andra tyckte att 36,5 var ganska lite och att man nog skulle kunna komma upp emot 100 points på en rejäl fuskdag, vilket jag inte riktigt köpte. När söndagen var slut räknade jag ihop allt jag ätit och landade på 53 points. Och då hade jag ändå inte haft en sån där extrem fuskardag som jag kan ha ibland. Det jag åt var en banan och risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk till frukost, en korv med bröd på stan, en banan till mellanmål, en tårtbit, en bulle, och en muffins på kalaset, två fullkornstortillas med tacofärs till kvällsmat och några pepparkakor och en lussebulle till kvällsfika. Ok, det var väl inte direkt lite eller nyttigt, men jämfört med hur jag kan ställa till det under mina värsta dagar så var det relativt måttligt. Så nu är jag nog beredd att köpa att man faktiskt kan komma upp i 100 points på en riktigt svullig fuskardag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt att man alltid ska ha rätt ;)

2006-12-06 @ 11:25:43
Postat av: Malin

Inflyttningsferre (suparferre) här på fredag om du vill komma?

2006-12-06 @ 11:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0