En dag

Jag gick de 7 kilometrarna till jobbet imorse igen! Efter jobbet var jag och H och hälsade på LK och hennes lilla söta hundvalp och mös på altanen med jordgubbar och glass.

Sen satt jag ett tag och planerade det ätbara till tårtkalaset och festen på lördag. Jag är som vanligt sent ute med både bakbestyr och städning och hade förhoppningar om att J skulle komma hem som en skinande riddare och hjälpa mig lite. Istället fick jag hem en sjukling som snarare vill ha än kan ge hjälp... Han kan förstås inte rå för att han är sjuk men nog är det lägligt för honom! Han är nämligen långt ifrån förtjust i den griniga jag som kryper fram när jag är stressad inför besök... För även om jag älskar att få besök och baka och laga mat och leka värdinna så är jag usel på planering och förberedelser och att hantera stressen som det alltid resulterar i!

Med det sagt så är ni, alla mina läsare som jag känner, förstås välkomna hit på festen på lördag! Vid det laget lovar jag dessutom att jag kommer att vara lugn och trevlig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0