En förkyld dag

I måndags kände jag mig fortfarande bakfull. Jag masade mig ändå hem till mamma för att träffa morbror och kusin som var på besök och för att sen gå med mamma på stan och vara smakråd för bröllopskläder. Sent på kvällen började jag piggna till så då blev det ett härligt kvällsbad med J, H & T och massa "höga" hopp ute i Harnäs.

Igår var jag fortfarande hängig och dessutom förkyld och började då inse att delar av den där hemska långvariga bakfyllan kanske bestått av sjukdom. Jag råkade gå med på att skjutsa J till jobbet på morgonen och väl igång kändes det onödigt att åka hem, så då hamnade jag som vanligt hos syrran och T. Blev som vanligt bjuden på mat, lekte med lilla H och gick sedan på stan med honom och syster för att hitta present till pappa. Hann lagom hem och återställa mig med några mackor innan det var min tur att åka till jobbet.

Idag är jag sjuk utan feber. Drygt att känna sig jättehängig fast det liksom inte gills. Jag måste ändå iväg idag eftersom jag lovat någon som man inte bryter löften till att vi ska åka till Furuvik idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0