En gammal dag

J's kompis K kom på besök i helgen. Ett besök som började med två timmars tågförsening och fortsatte i samma anda.

Hela fredagen ägnade jag ståendes och gåendes åt städning och bak inför lördagen. På kvällen var jag så trött så jag knappt orkade stå på fötterna och var därför tyvärr inte särskilt trevlig.

Tält skulle resas som sovplats till K. Trasigt tält slutade med att vi lade yttertält ovanpå innertält och drog fast snöre i staketet. K fick bara en sovsäck och en kudde. Det var tokhett den natten.

På lördagen blev jag 29 år. Detta firades konstigt nog. Familjen kom på fikabesök tidigt eftersom lillebror skulle jobba. Snälla familjen hade gått ihop om en digitalkamera till mig, en perfekt present!

Vid det här laget hade K (som misslyckats fatalt med att sova i bastutältet), efter en stunds slumrande i hängfåtöljen på altanen, hamnat sovandes i hängmattan på balkongen. Mellan sovplatserna lyckades jag berätta för honom hur jobbigt det var att han var här just då... (meningen var förstås bara att ursäkta vårt dåliga värdskap!).

Efter en liten sväng ut till Högbo för att bevista en vigsel, så började festfolket droppa in. Det blev intensiv fest hela natten och de sista gästerna åkte hem på morgonkvisten.

K, som nytt tält nu hade inhandlats åt, gav upp om festen (och tältet som inte satts upp) lite tidigare... och gick för att sova i soffan på övervåningen, sedan i hängfåtöljen på altanen och slutligen i hängmattan på balkongen... Han vaknade på eftermiddagen, en timme innan tåget tillbaka hem skulle gå.

För min del var hela söndagen bara bakfylla och jobb. En extremt obehaglig kombination. Dagens enda möte med K var när jag råkade väcka honom på morgonen och passade på att berätta hur synd det var om mig som måste jobba.

Till den det berör - K's besök uppskattades mycket och var inte det minsta besvärligt! Däremot var värdparet ganska besvärliga och dåliga på att visa uppskattning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0