En ironisk dag

Jag var alltså en sväng på jobbet idag. Jag satt och låtsasjobbade i några timmar och gick sen för att spela minigolf med T och S. Den här säsongen verkar lovande, jag har fått bra resultat alla tre gångerna jag spelat; 40, 44 och 42. Jag kanske ska sikta på en proffskarriär...?

Jag undrar om inte detta är höjden av ironi: Vår tvättmaskin gick sönder för typ en och en halv vecka sedan. Vi har inte tvättat något sedan dess och idag hade jag äntligen bokat tid i den allmänna tvättstugan. När jag och J gick runt i huset och samlade ihop tvätt så var J tvungen att sätta på maskinen för att försöka få ur en laddning smutstvätt. När han höll på och micklade med det gick maskinen igång och körde sen  utan problem. Nu funderar vi på om vi inte borde prova att starta bilen igen...

Jag kom nyss hem efter en cykeltur hem till pappa. Bisarrt jobbigt, särskilt med tanke på att det mellan pappa och mig är en stor jävla backe i vägen! Återigen - jag hatar att cykla! Jag hade dock inget annat vettigt sätt att ta mig dit på och hemma hos honom väntade en viktig morot: jag hade glömt min present som jag fick av honom när han kom tillbaka från resan - en laddning med vin, likör och alkoläsk som han köpt i utlandet. Ikväll är det nämligen minifest härhemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0