En otacksam dag

Igår var det födelsedagskalas hos pappsen, som gratulerades i efterskott eftersom han och hans sambo var ute och bilade i Europa på födelsedagen. I tre veckor var de borta och i tre veckor vattnade jag och syster otaliga gånger deras otaliga blommor. Jag hjälper gärna människor men vill att det ska frågas trevligt och tackas ordentligt. Så gammaldags är jag. För detta fick vi inte ett tack. Helt otroligt...


Pappas sambo undviker socker, så jordgubbar serverades istället för tårta. Finare och minst lika gott!

Jag och lilla H hoppade på jättestor studsmatta på gården, vilket pappa förstås skulle filma. När vi hoppat färdigt tyckte jag att det var en bra idé att jag och lilla H skulle vinka till kameran, så det gjorde vi. Allt väl så långt. Tills vi gick in igen och filmsnutten skulle visas upp på TV. Det var det VÄRSTA jag har sett! Mina jävla överarmar fladdrade för vinddraget och visade inte en tillstymmelse till muskler! Det fula ordet gäddhäng var synnerligen tillämpligt och om det inte vore för att jag fortfarande är förkyld så skulle jag vara ute och springa och göra armhävningar var tionde meter just nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0