En viktig dag

Dumt nog så är jag med i Viktväktarna som månadsmedlem. Så jag betalar 350 kronor i månaden för att få tillgång till deras internettjänster och för att få gå och väga mig en gång i veckan. Det är bara det att jag inte skött mitt viktväktande ordentligt, annat än tillfälligtvis, sedan november och därför inte utnyttjar dessa tjänster...

När jag i november insåg att jag redan "släppt" allt för julmatsfusket så tyckte jag att det var onödigt att vara månadsmedlem och slutade med det. Sen tog jag tag i mitt viktväktande igen och fick för mig att det var större chans att jag skulle gå dit varje vecka om jag betalt i förväg och om jag inte gick dit så kunde de 350 kronorna i månaden gott svida som ett straff, så jag blev månadsmedlem igen. Så nu är jag månadsmedlem men går ändå inte dit oftare än var sjätte vecka (vilket är "kravet" för att man inte ska bli avskriven) eftersom jag hatar att gå dit när jag står stilla eller har gått upp i vikt. När jag inte sköter mitt viktväktande använder jag förstås inte internettjänsten heller så det är verkligen att kasta pengarna i sjön.

Den här veckan är i alla fall "den sjätte" och det är bara öppet på måndagar, så idag måste jag masa mig dit om jag inte ska bli avskriven som medlem. Det vill jag förstås inte, målet är istället att gå ner fyra kilo så jag når min målvikt och sedan kan bli guldmedlem och gå gratis. Dagens vägning innebär att jag, på mitt eget bisarra vis, väljer de lättaste kläderna i garderoben och inte tänker äta eller dricka något förrän efter vägningen klockan 10, allt för att försöka minimera antal hekto (kilo?) som jag har gått upp sen sist jag var där och vägde 67,7 på deras våg. Min våg vill inte riktigt samarbeta idag och visar olika vikt varje gång jag kliver på den. Den brukar dessutom inte stämma överens med Viktväktarnas, så jag vet inte men skulle tippa på att jag gått upp ungefär ett halvt kilo. Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0