En blöt dag

Kan inte fatta att klockan är så mycket redan - dagarna går så fort nuförtiden! Fast idag har jag både vattnat mammas trädgård och tagit hand min egen och det tog ju lite tid. Och så var jag på en hemlig shoppingrunda också.

Men den viktigaste händelsen idag var att jag och J åkte ut till Engeltofta och badade premiärdoppet för i år! Jag är ingen badkruka i vanliga fall men idag var det verkligen ISkallt, sådär kallt så att det både gör ont och krampar i de delar som man stoppar i vattnet först. Vilket ledde till att jag en 5-6 gånger i rad sprang upp på stranden igen efter några steg i vattnet eftersom mina vader och fotsulor skrek åt mig. Men till slut doppade jag mig och det var skönt... i alla fall efteråt när vi låg och solade bort allt det blöta!

Jag har med hjälp av tre magiska ting viktväktat ordentligt i två hela dagar och hållt mig inom mina points utan att vara särskilt hungrig. De magiska tingen är naturligtvis såna som mättar och gör gott utan att kosta många points:
Coctailtomater (noll points) är det allra viktigaste, det knaprar jag i mig mängder av och de tillfredsställer mitt behov av att småäta.
Fullkornspasta kostar i och för sig 3 points men då får man äta en så stor portion man vill och då blir man mätt och nöjd.
Jordgubbar är alldeles gratis i points men kostar desto mer i pengar, men det känns lyxigt och är gott och dämpar mitt sötsug.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vid mammas stuga, i Hemlingsbysjön, var det 24 grader i helgen! då kanske jag kan tänka mig att bada... men det får gärna bli 26

2006-06-14 @ 07:05:05
Postat av: Fjunsten

26 grader, det är rena lyxen. Det borde vara badplikt för varje simkunnig om vattentemperaturen överstiger 20 grader.

2006-06-14 @ 19:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0