En experimentell dag - del 2

Jag blir lika förvånad varje kväll när energin några timmar efter jobbet plötsligt återvänder. Det kastar ju omkull mina planer lite eftersom jag, dödstrött efter jobbet, inte tror att jag ska orka något överhuvud taget och siktar in mig på att bara vara halvdöd en hel kväll. Sen när energin kommer tillbaka så känner jag plötsligt att jag borde göra något. Ikväll blev det faktiskt också något - jag gav mig ut på gården och krattade gräset, som J klippt tidigare idag, och rensade ogräs. Halvtio på kvällen är man i alla fall inte medveten om ifall man blir uttittad av alla grannar på vår alldeles för insynsvänliga gård.

Tidigare idag åkte jag direkt från jobbet och fikade viktmöte med tjejerna. Som vanligt hade de gått ner minst ett halvt (i regel flera) kilo var och som vanligt hade de antingen inte haft några problem med att äta nyttigt eller så hade de ätit jätteonyttigt och ändå rasat i vikt. Jag däremot följde mitt vanliga mönster med att gå upp eller ner (oftast upp, så även idag) ett par hekto. Fattar inte vad jag gör i den där jäkla klubben, jag blir mest bara anti av deras framgångar och nyttigvaranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0