En frustrerande dag

På något sätt lyckades jag även idag övertala mig själv om att det var en bra idé att stanna hemma och jobba. Det var det naturligtvis inte och jag har fått ytterst lite jobb gjort. Men jag har tvättat massor med tvätt och diskat och städat och räknat ekonomi och badat, så det har varit en rätt skön dag ändå. Jag tror faktiskt att jag efter de här dagarna äntligen har vilat färdigt nu, eftersom jag har börjat bli rastlös och framförallt frustrerad på mig själv. Huvudsakligen av tre orsaker; jag ligger efter med jobbet, jag väger alldeles för mycket utan att göra något åt det, och (den ständigt återkommande) jag är alldeles för dåligt allmänbildad. Följdaktligen ska jag ta tag i mig själv och vara ordentlig och sitta på kontoret och jobba hela dagarna, viktväkta duktigt, och läsa tidningar, böcker och göra vad som krävs för att äntligen bli allmänbildad. Ska börja med att sätta mig och läsa lite i den här boken

och sedan gå och lägga mig tidigt så jag får en flygande start imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0