En somrig dag

Ok, i torsdags kväll så var jag en stor egoist. J hade sovit sen klockan åtta (skulle väl "bara vila" men sov som vanligt länge) och klockan var kvart över elva och ljus katt vägrade komma in från mörkret/regnet/myggen och jag var extremt trött och less och J har en mycket bättre förmåga att få in ljus katt än jag har. Jag visste att J skulle upp och jobba klockan åtta nästa morgon och jag visste att han skulle kunna få svårt att somna om men jag väckte honom i alla fall. J blev arg och snäste åt mig att lösa det själv och jag gick moloken ner igen och hittade ljus katt på altanen och J blev sedan vaken till typ halvfyra. Det hela kändes ganska lyckat...

I torsdags berättade X att jag fått förlängt till sista februari. "hrm. så var det bara den där metaanalysen kvar då. hrm." Alltså den sista uppgiften på kursen som vi skulle lämnat in i mars och som X tydligen tyckte att vi skulle göra klart nu. Så vi satt och pysslade med det hela dagen igår (med undantag för en och en halvtimmes lyxlunch-paus som jag lyckades ta på Stora Vall). Sen åkte jag hem till H och snackade strunt och såg på när hon tvättade, i väntan på nästa aktivitet som var fika hos C. Jag tyckte att det var lite konstigt med fika en fredag kväll klockan 17.30 men det tyckte visst inte de andra. Så det blev fika, i flera timmar och det var trevligt men sen åkte jag hem och då kändes fredagkvällen nästan redan slut. Men jag och J hann åka till Statoil och handla onyttigheter och se några avsnitt av Joey först.

Imorse träffades jag och M på skolan fast det är lördag och så satt vi där i tre timmar och gjorde klart den förhatliga metaanalysen och nu har jag äntligen skickat in den!!

Ikväll är det fotbollsmatch och jag vet att många gärna skulle byta pojkvän med mig under de närmaste veckorna, men jag tycker faktiskt att J är för lite intresserad av fotboll! Något han däremot varit alldeles för intresserad av på sistone är min mens. Ända sen jag för några månader sedan slutade med p-piller för att bli en trevligare människa så tror han att jag ska bli gravid bara han ser åt mig (för att inte tala om vad som kan hända om han petar på mig!)! Mensen skulle ha kommit igår, vilket ledde till befängda frågor då och då under dagen: "har det kommit något blod än då?" "när kan det senast komma?".
Nu har det "kommit blod" och J sitter ute på gården med katterna och det är härligt väder och det känns som sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0