En ångestfylld dag

Jag börjar bli gammal och behöver därmed rätt mängd sömn under rätt timmar för att må bra. I helgen har jag sovit helt fel och dessutom har det varit för mycket grått och regn och skymning. Resultatet är att jag har haft ångest och mått bakfull. Mitt liv, som kändes strålande i fredags, känns plötsligt rätt meningslöst och otryggt och jag som är trygghetsberoende blir därför lite halvt förlamad.
Jag har ändå haft en trevlig helg med svärföräldrarna på besök, filmkväll med H och fika med mamma och P. Helgen avslutades med lite airhockeyspel för att stilla en rastlöshetsattack, och här sitter jag nu.
J sitter nere i den mörka källaren och kollar på en gammal svartvit film. Varken mörka källare eller svartvita filmer går bra ihop med ångest och otrygghet så jag håller mig undan.
J skriver att han inte är en Sim men han fungerar precis som en sådan - ställ en ny stol i ett rum och han kommer att inom fem minuter att ha satt sig i den. Världen är så skönt okomplicerad och trygg i Sims!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0