En jobbig dag

Började dagen med att hamra på snooze-knappen ungefär 5 gånger mer än vad jag borde ha gjort. Kom sen på att jag måste duscha. Jag hatar att duscha, framförallt på morgonen - det tar tid och man blir blöt och kall. Jag satte mig sedan vid datorn hemma och började jobba. Det kom jag undan med i ungefär en kvart innan ljus katt började yla som en stucken... katt, och krafsa på altandörren eftersom han förstås MÅSTE ut just då. Gav, efter en stunds muttrande och försök att distrahera ljus katt medan jag jobbade, upp om att sitta hemma och åkte till jobbet istället. Lyckades inte komma in i byggnaden där mitt kontor är, eftersom det är röd dag och låst och mitt passerkort strular JÄMT. De personer jag borde gå till angående detta är förstås inte här eftersom det är röd dag. Bestämde mig för att sätta mig i en av datasalarna på skolan istället. Där kom jag in, i en alldeles tom och ljus sal där jag hann sitta själv i kanske 10 minuter. Innan äcklig kille kom in. Och naturligtvis placerade sig  precis bakom mig. Han såg äcklig ut, luktade illa, prasslade med papper, blåste tuggummibubblor och smaskade. Så jag bytte datasal. Hamnade vid en dator med konstiga skärminställningar som jag fick ändra, plus en icke fungerande space-tangent. Fick byta dator igen och upptäckte precis efter bytet att jag placerat mig på det enda stället i hela datasalen där det inte finns vettig belysning... Dessutom åt jag ingen frukost hemma utan tog med mig yoghurt (har müsli och tallrik på kontoret), som jag nu får sitta och halsa ur med ett äpple till. Just ja... jag hade tänkt äta lunch på kontoret... det finns en matsäcksmatsal på skolan, men bestick måste man ta med sig själv och det har jag förstås inte. Kanske måste ta en sväng till helgvaktmästaren i alla fall och kolla om han kan släppa in mig i kontorsbyggnaden. Ja... och så ligger jobbmailet förstås nere idag...
Jodå, min dag har börjat fint! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0