En överraskande dag

Viktmötet igår var väl helt ok men vi var hemma hos C's svärföräldrar så för min del blev det inte så avslappnat och så blev jag ju som tippat viktbrädad av de andra. Väl hemma igen visade det sig att J och R var på väg på sena bion så jag och H hängde på. Trevligt då men imorse när jag vaknade efter alldeles för få timmars sömn kändes det som en rätt usel idé. Började därför morgonen trött och grinig och fortfarande förkyld och förväntade mig en jobbig dag, innan de små överraskningarna började:
1. Jag fick för mig att gå till skolan och bara idén i sig gjorde mig så engagerad så jag blev pigg och glad...
2. Fick ett sms klockan 7.42 från L som ville göra upp planer för kvällen. Nu har jag i och för sig lite halva planer för kvällen redan men det var ju trevligt att få fler roliga alternativ (fast varför finns det jämt flera roliga eller inga alternativ alls, kan de inte komma ett i taget?) och om inte annat så är det härligt att L är så organiserad så hon startar kvällsplanerandet före 8 på morgonen!
3. När jag gick hemifrån såg jag att det kommit en fin violett tulpan i rabatten.
4. När jag vände tillbaka för att knäppa kort på tulpanen och lite annat (måste passa på eftersom kameran nog ska tillbaka snart) så gick grannhustrun förbi och började berömma mina blommor som hon undrade om det var tulpaner och som hon tyckte hade så annorlunda färg. Jag som fortfarande var glad åt den nya tulpanen

trodde förstås att det var den hon pratade om men det visade sig snart att hon pratade om de blommor som just då såg ut så här


och alltså inte var sådär väldigt vackra just då. Hon kan i och för sig ha sett dem när de är utslagna och då är de jättefina men jag tror att hon bara ville söka lite kontakt och vara snäll och därför blev jag väldigt glad (vi har inte riktigt kommit in granngemenskapen här än).
5. Promenaden till skolan var inte bara nyttig utan dessutom jätteskön! Att traska genom fågelkvitter och vårblommor i det fina vädret och gå och vardagsfilosofera lite är en helt annan historia än att sitta instängd i en gammal bil, varför har jag trott att jag föredrar att köra till skolan?
6. Jag var hyfsat effektiv när jag kom till kontoret (fram tills nu då) och tog tag i lite saker som jag skjutit upp rätt länge.

Nu ska jag gå och möta M i datasalen och räkna statistik och hoppas på fler trevliga små överraskningar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0