En problematisk dag

Efter mina "sabbatsår" är det så skönt att arbeta med huvudet! Idag har jag gett feedback på diverse rapporter, vilket innebär en hel del huvudbry eftersom det ofta dyker upp rätt knepiga frågor, oftast gällande statistiken. Vem hade trott att jag, humanisten ända ut i fingerspetsarna, skulle sitta och ge andra människor instruktioner och svar gällande statistik? Även om jag blir helt slut och alldeles grötig i hjärnan i slutet på dagen så är det här så tillfredsställande, och kanske framförallt utmanande, i kontrast till de jobb jag haft tidigare! Idag fick jag dessutom ett mail från chefen angående en eventuell förlängning av tjänsten, där han skrev att han hoppades att jag ville fortsätta eftersom "vi är mycket nöjda med ditt arbete". Där kan man prata om tillfredsställande - det var sååå skönt att höra, jag har inte slutat spinna än! Efter jobb och skola så handlade jag en snabbis innan L och lilla H kom på besök och stannade på mat och allmänt häng i några timmar. Nu sitter jag och väljer mellan att ansluta till J's karaokesjungande i källaren eller att storstäda hela huset. Svärföräldrarna kommer nämligen på fredag. Har ingen aning om var jag ens ska börja för att få hemmet i dugligt skick innan dess - det behöver både handlas och städas och planeras mat och kanske bakas och... eftersom jag är rädd för borrmaskiner och J hatar att borra så skjuts alltid allt borrkrävande (som väggspeglarna jag fick i julklapp) upp i evigheter. Tills svärföräldrarna kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0