En värkande dag

Igår hade jag tänkt sitta på kontoret till fram emot fem, för att kompensera att jag kom dit sent, eftersom jag vaknade sent, eftersom jag lade mig sent, eftersom jag kvällen innan provspelade sällskapsspel hemma hos M till sent. Men vid tvåtiden fick jag huvudvärk som bara accelererade, och jag hade inga värktabletter på plats. Så strax efter tre var det bara att ge upp och bege mig hemåt. Jag hade tänkt ta bussen men jag hade så ont så att jag inte hade ro att sitta kvar på kontoret och vänta, och när jag kom till busshållplatsen alldeles för tidigt så kändes det som att jag lika gärna kunde börja gå istället för att stå där och vänta i nästan tio minuter. Det slutade med att jag gick hela vägen hem eftersom jag insåg att huvudvärken faktiskt höll sig i schack så länge jag promenerade. Väl hemma ville huvudvärken inte släppa, så jag tog några värktabletter och lade mig i soffan och sov i 45 minuter, och mådde sedan bra igen. Idag har jag mått bra ända tills nu när jag känner att huvudvärken börjar komma krypandes igen. Jag fattar faktiskt inte vad det är för fel, nog har jag väl suttit heldagar på kontoret förr och jobbat hårt utan att få huvudvärk? Dessutom känner jag mig väldigt trött och grötig i huvudet så jag funderar på att göra en deal med mig själv att få gå hem snart om jag lovar att jobba lite hemma ikväll istället, men tyvärr vet jag ju hur det brukar sluta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0