En vemodig dag

Nu har jag spenderat ytterligare en förmiddag nere i förrådet. Idag hittade jag massa gamla brev och kort i en salig röra, med en härlig blandning av olika adressater, årtal och bostäder. Det drar fram så otroligt mycket känslor, och tankar på hur jag var då och vad och vilka jag hade då, jämfört med hur jag är nu och vad och vilka jag har nu. Jag sjönk naturligtvis djupt ner i sentimentalträsket. Och där sitter jag nu... Det är alltför lätt att i efterhand se vad jag gjort för fel i olika typer av relationer och hur synen på andra är så flexibel, och det är tråkigt när jag kan se att jag numera saknar vissa egenskaper som jag hade då och när jag längtar bakåt lite grann.

Ljus katt saknar J. Han går runt och är allmänt rastlös och gnällig och vill bara gosa hela hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Equilibrium

Nu när jag håller på flyttar så har jag haft liknade upplevelser som du. Gått igenom gamla kort och brev och saknar en del av det som varit och samtidigt ser fram emot en del av det som ska bli. En karusell av massor med känslor, men det är väl så med allt det där sparandet som man efter många år tar fram och tittar i. Det är väl det som är meningen med minnen kan jag tänka mig.

2006-09-07 @ 14:13:54
URL: http://equilibrium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0