En lärorik dag

Dagens läxa är att lita på mig själv, och att våga fråga! Min handledare till uppsatsen har sagt att jag ska göra en viss typ av dataanalys, som jag helt enkelt inte har kunnat få till. När jag inte lyckats förstå hur jag ska applicera mina data på just den typen av analys, så har jag förstås inte hört av mig till handledaren för att fråga hur jag ska göra. Istället har jag läst på och försökt, försökt lite till och läst på lite till och ändå inte förstått hur han menat. Och naturligtvis visade det sig, när jag idag väl tog upp detta med honom, att det faktiskt inte är den typen av analys jag ska använda mig av, utan att han har tänkt fel. Vilket förstås leder till frågan - varför frågade jag inte på en gång när jag inte förstod? Svaret rör sig naturligtvis dels kring en rädsla för att verka dum, och dels kring relationen mellan min tillit till mina egna kunskaper på det området och min tillit till min handledares kunskaper på det området. Men som sagt, läxan är att försöka lita mer på mig själv och att våga fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0