En fin dag

Något jag saknar i vår lilla radhusvärld, är ro att njuta av en ledig sommardag hemma. Under de somrar som jag bodde hemma hos mamma, så var jag ofta fullt nöjd med att sitta i en solstol i trädgården med en bra bok i flera timmar. Men i radhuset har jag ingen solstol och inget vidare insynskydd, och dessutom har jag två katter som jag antingen måste hålla ögonen på så att de inte smiter, eller stänga inne (och då stå ut med att höra deras ylanden och dessutom känna mig som en skurk).

Igår var en trevlig dag! Först åkte jag och mamma till Järnvägsmuseet med lilla H för att tillfredsställa hans nyväckta tågmani. Det är mycket möjligt att vi snarare bara gjorde den värre, men det var kul så länge det varade! Sen vann jag en jämn match minigolf mot J, T och M. Efteråt köpte jag och J med oss mat hem, som jag kastade i mig innan jag hämtade S på stationen. Vi träffade A och fikade gott på altanen hemma hos C och F tills det var dags att köra hem och lämna bilen till J som skulle nattjobba.

Idag skiner solen och himlen är blå och jag ska bara vattna färdigt och äta mina äggmackor innan det blir en dag på stranden. Tre saker jag inte kan hantera att ha hemma i mitt kylskåp: ost, leverpastej och kaviar. Det vill säga allt som lockar till goda mackor...


Kommentarer
Postat av: rövaröv

FAN VA SÄMST BRUSHÄÄÄÄÄN XxX

2008-04-29 @ 13:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0