En kortvarig dag

Idag har gått fort. Jag promenerade till skolan och var där hela dagen, sen fick jag skjuts med syster hem till henne där jag gav lilla H hans namnsdagspresent - en borrmaskin med tillhörande skruvar och tillbehör. J var snäll och hämtade mig och sedan har kvällen flugit bort, bland annat genom att jag tittade lite på Fling tillsammans med J, bara för att visa honom och själv förundras över hur bisarrt dåligt, overkligt, pinsamt och ur tiden det programmet är!

I min nya rensaranda håller jag på att succesivt tömma frysen (för att sedan fylla den med bara sånt jag faktiskt äter, inte sånt jag borde äta). Det har visat sig vara väldigt enkelt att laga mat numera när frysen har färre alternativ att erbjuda, och det blir dessutom rätt nyttigt eftersom det onyttigaste naturligtvis gått åt för länge sedan. Idag tillagades kassler med broccoligratäng och det smakade riktigt bra även om det nog fanns i frysen mest för att vara nyttigt.

På söndag flyttar J upp till Sundsvall. Det kommer förstås att bli tomt och tråkigt utan honom, men det finns också saker som jag ser fram emot. Det ska bli mysigt att få längta efter varandra och att umgås när vi känner för det och inte bara för att vi bor ihop och råkar vara hemma samtidigt. Det ska bli skönt att bo ensam och bli mer självständig än vad jag är när jag bor med J och väntar på att han ska vakna eller komma hem från jobbet. Och det ska bli helt underbart att ha det rent och städat hemma, och att den smuts och det stök som finns beror på endast mig och därför inte behöver irritera mig.

Kommentarer
Postat av: H

Men jag då?.. väntade ju på ditt samtal i eftermiddags...

2006-08-30 @ 05:43:08
Postat av: Labil

Ledsen vännen, jag glömde alldeles bort! Syrran kom och hälsade på på kontoret och sen erbjöd hon mig skjuts hem till henne eftersom jag hade en liten present till lilla H.

2006-08-30 @ 10:30:55
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är ok. Jag hade tillbakatilljobbet-deppression. Så jag satt djupt nersjunken i soffan på eftermiddagen och tittade på dåliga tv-serier. Hade nog varit dåligt sällskap. Med all säkerhet inte lika bra sällskap som lilla H.

2006-08-30 @ 22:47:41
Postat av: Labil

Stackars liten, då borde jag verkligen ha kommit ihåg dig så jag hade kunnat muntra upp dig lite! Du hade ju kunnat följa med till lilla H!

2006-08-31 @ 07:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0