En förnöjsam dag

Sitter i mörkret på kontoret med levande musik och mysmusik på. Mår oförskämt bra nuförtiden. Är inne i en period där jag tänker mycket och därför rotar fram gamla tankeanteckningar och gamla skoluppgifter ur vrårna där hemma. Vilket leder till att jag blir sentimental och tänker ännu mer, och jag skriver för första gången på evigheter någorlunda regelbundet faktiskt ner en del av mina tankar. Det värdefulla i att skriva ner dem handlar inte så mycket om att det skulle vara banbrytande tankar eller ens välformulerade sådana, utan att jag helt enkelt har behovet av att skriva ner dem för att komma vidare i dialogen med mig själv och för att få ut dem i ljuset istället för att "råka" glömma bort dem. Dessutom leder det faktum att man värdesätter sina tankar till ännu fler och bättre sådana.

Det ska bli skönt med helg. Det har varit fullt upp den här veckan - alla kvällar har varit helt fulla av besök  och jobb, och inatt ska jag också jobba. Vaken natt. Det ska bli spännande att se exakt hur många minuter av den "vakna" natten som jag faktiskt håller mig vaken! Imorgon kommer en tant förbi och kollar på radhuset och dum som jag var så sa jag att hon kunde komma efter tolv och sen blev inget mer bestämt. Vilket förstås innebär att jag måste skutta upp ur sängen onödigt tidigt utifall hon skulle råka tycka att efter tolv är 12.01.

Det går bra för J på praktiken, han verkar onekligen ha en fallenhet för att gräva fram nyheter. Att han var duktig på att skriva visste vi ju redan. Konstigt eller fullständigt logiskt att vi nu båda efter vårt uppbrott har kommit igång i vår kreativitet.

64,8 kilo nu. Tänk om det alltid vore så här lätt att gå ner i vikt. Nu försöker jag inte ens, tänkte mig att jag skulle börja gå på jämnvikt men fortsätter att minska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0