En julig dag

Igår hade jag en heldag med mamma och syster med julmarknad på Steninge slott och julshopping i Uppsala, och jag vill inte ens tänka på hur många 500-lappar som lämnade min plånbok utan att jag lyckades åstadkomma en enda julklapp... På kvällen blev jag inbjuden till glöggkväll med S & Co. Tyvärr var det inte så trevligt som det lät och jag blev sådär rastlös som jag kan bli när det sitts stilla och småpratas och diskussionerna inte intresserar mig särskilt och jag inte känner mig tillräckligt bekväm med människorna för att ingripa eller byta ämne. Jag är rätt dålig på att umgås i större sällskap där diskussionerna blir mer artiga och mindre personliga och mindre centrerade kring mig själv (nåja, jag är åtminstone ärlig!) och sådant jag finner intressant, och jag promenerade därför den långa vägen hem ganska snart. Eftersom några av mina närmaste vänner var där och eftersom jag är i en väldigt ifrågasättande fas just nu, så kändes det skönt att  ikväll få träffa dem igen och ha det väldigt trevligt tillsammans. Tjejerna var här på pysselkväll och det bakades pepparkakor och bands kransar, och även om jag tror att jag lyckades sänka stämningen rätt bra ett tag med mina funderingar kring förhållanden och samboenden (och snudd på föste in stackars H i en föräktenskaplig ångest!), så var det så mysigt att sitta och kvalitetshänga och bli påmind om hur trevligt jag kan ha det med de där söta tjejerna!


Kommentarer
Postat av: Equilibrium

Steningeslott lät mysigt, är det där dom blåser glassaker också? Eller bara porslin? Jag och en kompis for runt till olika slott runt omkring Uppsala-Sthlm trakterna, det är rätt intressant tycker jag.

2006-12-10 @ 21:38:49
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja, de blåser glas där också. Men slottet i sig var mest fint från utsidan och julmarknaden var inte så värst imponerande heller.

2006-12-17 @ 10:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0