En missnöjd dag

Idag skulle jag vilja köra till syster och T och hämta två stora, förstklassiga, julklappar som jag inte fick med mig hem på julafton. En begagnad 28 tums widescreen-TV och ett riktigt gammeldags symaskinsbord med en fungerande trampmaskin står och väntar på mig där! Jag skulle också vilja gå på stan och shoppa loss på kläder för de julklappspengar som jag fått av mamma. Och så skulle jag vilja åka till skolan och jobba med min uppsats. Men trots att jag är rastlös och uttråkad här hemma och har alla dessa saker som jag vill göra så kan jag inte. Istället måste jag sitta hemma och återhämta mig från magsjukan som jag fick i försenad julklapp. Jag ogillar verkligen det där tillståndet när rastlöshet och orkeslöshet infinner sig samtidigt, och till på köpet så mår jag illa också, trots att jag tror att själva magsjukan egentligen redan är borta. Nåja, man ska ju se det positiva i saker och ting - jag har åtminstone inte gått upp i vikt över julen än så länge eftersom jag knappt har kunnat äta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0