En ämlig dag



Jag börjar bli gammal och sliten. På riktigt. Jag tål eller orkar liksom inte med nånting nuförtiden! När jag har en rolig och intensiv period där jag gör mycket och sover lite så behöver jag flera dagars orkeslös återhämtning efteråt. Festen i helgen och kvällsbadshoppandet hämomdagen resulterade i en lång bakfylla och förkylning. Nuförtiden när jag är sjuk så pustar och frustar jag som en gammal tant, och beklagar mig högljutt som en sådan.

Dessutom har jag blivit enormt feg!
På Harnäsbadet så försökte jag ett antal gånger förmå mig själv att hoppa från femman och fegade lika många gånger ur. Jag vågade mig på trean några gånger men var lika nervös varje gång. Tro det eller ej, jag har hoppat Bungy jump i unga dagar...  
På Gröna Lund på möhippan så trodde jag att jag skulle dö när jag åkte Uppskjutet och blev extremt lättad när Fritt fall hann stänga så jag inte behövde åka. De karuseller som jag faktiskt vågar åka leder numera alltid till illamående, oavsett typ av karusell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0