En måttfull dag

Jag skärpa mig nu! Den här gången menar jag det faktiskt. Jag har nyligen kommit till insikt om att det inte egentligen är min vikt, utan min mage, som stör mig. Alltså ska jag fokusera mer på träning och mindre på mat. Ojojoj vad jag ska göra situps! Jag känner att måste lägga upp en bild på min mage. Dels som lite wake-up-call-terapi för mig själv och dels som den första i flera före-och-efter-bilder. Det är tanken i alla fall. Så du känslige läsare, klicka inte här! Jag har mätt midjan också. Så gott det nu gick med ett måttband i metalliknande material. 86 cm (jag bör se upp över 80 och oroa mig för hälsan över 88). Hoppsan då. Dagens vikt är 68,2 kilo = BMI 23,4 (bör ligga mellan 19-25). Nu är det sagt. The truth is out there.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, vilken fruktansvärd mage du... NEJ, du är smal!

2006-07-17 @ 09:30:40
Postat av: Fjunsten

Jag har läst att det finns en viss risk att magen blir lite större om man bara tränar stryketräning eftersom musklerna ökar i volym under underhudsfettet och därmed ökar magens volym. Men om man samtidigt håller fettet i schack med konditionsträning så blir magen mindre och fastare.

2006-07-17 @ 20:13:22
Postat av: Equilibrium

Samma magproblem här.

2006-07-18 @ 01:51:10
Postat av: Labil

Malin: Tack, men du har missuppfattat något. JAG kanske är smal, men inte min mage! :) Dessutom hade jag värre bilder på lager, som jag inte tordes lägga ut...

Fjunsten: Tack. Tror dock inte att det blir så mycket styrketräning för min del hur som helst, tänkte satsa på "vanlig träning" och situps.

Equilibrium: Var är "här"? :P

2006-07-18 @ 11:57:37
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Equilibrium

"Här" där jag bor? Eller här *pekar på trakterna kring naveln* ? :P

2006-07-18 @ 23:06:55
URL: http://equilibrium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0