En pank dag

Suck. Den här månaden ligger jag typ 2500 kronor back. Än så länge. Förra veckan gick tvättmaskinen sönder och idag lade startmotorn på gamla Saaben av. Nästa helg kommer kanske J's föräldrar vilket innebär jag antingen vill köpa hem god mat eller äta på restaurang. Det värsta är att jag bara har en halvtidslön att förvänta mig i slutet på månaden. Så efter jag betalt skulder och räkningar så kommer jag att ligga på noll igen. Det hela känns väldigt uppmuntrande!

När jag har ont om pengar är jag också dålig på att köpa hem de mängder av frukter och grönsaker som behövs för att hålla mig nyttig. Den senaste tiden har bristen på nyttigheter i hemmet istället berott på att jag har kalorifuskat. Av samma anledning såg det ut som om en bläckfisk flyttat in bland potatisarna idag.

Så länge sedan var det alltså jag fick för mig att äta nyttiga potatisar.
Dagens vikt: 68,5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0