En smutsig dag

Igår tog vi oss äntligen iväg för att försöka laga skrotbilen. Efter 3,5 timmar på OKQ8's Gör-det-själv-hall hade vi fått ur den gamla startmotorn, konstaterat att vi hade rätt om vad som var fel, och kört fast i försöken att få dit den nya startmotorn. J som stått med armarna över huvudet större delen av tiden var vid det laget riktigt sliten och fast jag mest fotograferat, räckt verktyg och lyst med ficklampan så var jag rätt trött jag med. Alltså knuffade vi ut bilen och gick, i brist på både skjutsar och bussar, de dryga 6 kilometrarna hem. Väl hemma lade sig J direkt i ett bad, vars vatten blev svartare för varje gång han rörde en muskel...

Idag hade vi samlat lite ny energi och dessutom fått tillskott i form av pappa, så vi knuffade in bilen igen och gav det hela ett nytt försök. Med gemensamma krafter (mest från pappa och J förstås, även om jag kände mig lite cool när jag stod uppe på hissen med bilen) så lyckades vi efter två timmar till slut få igång bilen! Det är inte utan att man blir lite stolt... särskilt över J's oändliga tålamod! Synd bara att bilen fick ett glädjefnatt och lekte larmad - eftersom larmdosan naturligtvis låg hemma på hallbordet så fick jag köra hem med en tjutande och blinkande bil!

Allra käraste syster gifter sig på lördag. Tills dess är det meningen att jag ska hinna skriva mitt tal, baka och laga lite ätbart och förbereda underhållning. Jag har alltså inte alls tid att jobba onsdag och torsdag kväll som det är tänkt, jag vet bara inte hur jag ska komma undan det - sjukanmäla mig, försöka byta bort eller bara ringa och säga att jag inte kan? Varför ska jag vara en sådan naiv tidsoptimist jämt?

Dagens vikt: 67,6.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är sååå imponerad att ni lyckades fixa bilen. Glöm inte att säga; vad var det jag sa!, till alla som sa att det var omöjligt...

2006-07-28 @ 04:21:51
Postat av: Malin

Jag vet då en som sa att det skulle gå åt helvete. men skitbra gjort av er!

2006-07-31 @ 18:58:27
Postat av: Labil

Jag antar att det är Mr-Perfect-T som förtjänar ett "vad var det jag sa!"?

2006-08-01 @ 10:06:14
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Jezuz

WIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Härligt att "stick it to him". HAHAHA!

2006-08-01 @ 14:27:15
Postat av: Mr-Perfect-T

Jag står gärna först i kö att gratulera. Härligt att ni fixade det! Och jag kanske förtjänar en känga av er, vad vet jag? MEN att hur många man-hours lades det ner på projektet? Två personer i fyra timmar? Sedan tre personer i ytterligare en timme? All smuts, leda och värk. Skador på händerna. Jag vet inte... men kanske är "åt helvete" inte helt långt borta?

Men som sagt. Ett stort jävla grattis!

2006-08-01 @ 14:33:17
Postat av: Labil

Jävligt drygt under själva arbetet, men SÅ värt det att efteråt faktiskt känna att vi klarade av det... vilket inte jag heller var övertygad innan om att vi skulle göra!

2006-08-01 @ 15:47:23
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Jezuz

1. Jag vet hur man byter startmotor.
2. Det vet inte du.

2006-08-01 @ 15:48:42
Postat av: T

Men du har betalat för kunskapen med ditt blod.

2006-08-02 @ 09:11:57
Postat av: Jezuz

Det är ju så det ska vara.

2006-08-02 @ 12:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0