En sömnig dag

Jag har jobbat natten. Jag började passet med att tillsammans med J försöka lista ut ett sätt att ta mig förbi internetspärrarna på jobbets dator, men misslyckades. Jag tänkte då spela Sims på den bärbara datorn men hade glömt att ta med mig skivan... Efter ett försök att skriva tal med blytunga ögonlock så gav jag upp allt och glostirrade på TV och slummersov resten av natten.

Jag tog en promenad hem efter jobbet, det var skönt för en rastlös kropp. När jag gick över ängarna stod där en farbror och slog golf. Jag upptäckte att samma låtar som kändes alldeles perfekta att lyssna på på vägen till jobbet inte alls kändes lika bra att lyssna på på vägen hem. Det är liksom ett av problemen man får ta när man använder en premie till mp3-spelare som bara har plats för ungefär sju låtar... Jag får lösa musiklyssnandet på ett bättre sätt, men tills dess - vilka sju låtar skulle ni välja att lyssna på till och från en jobbnatt?

Det tar emot att gå och lägga mig, men jag borde förstås. J ligger och snusar i sängen och med honom bredvid mig går det alltid lite lättare att somna. Jag fick förresten en fix idé på vägen hem, att jag skulle leta upp och läsa gamla mIRC-loggar som jag tror att jag fortfarande har sparade någonstans. Jag kan inte bestämma mig för om det är en fruktansvärt rolig eller fruktansvärt dålig idé, så det är kanske bäst att sova på saken.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är en bra idé!

2006-07-22 @ 08:38:43
Postat av: Jezuz

Lägg ner dom där mirc-loggarna! En fruktansvärt dålig idé!

2006-07-22 @ 10:51:52
Postat av: T

Yeah Yeah Yeahs - Gold Lion (en personlig favorit just nu)
Sia - Breathe Me (kanske old news)
Neil Young - After the Garden (gubbrock har aldrig låtit bättre)

2006-07-24 @ 15:55:37
Postat av: T

All These Things I've Done - The Killers

2006-07-24 @ 18:09:09
Postat av: Malin

Okej, här kommer mina sju låtar. Jag valde att inte kolla igenom alla som finns på min dator för då skulle det bli ett alldeles för stort projekt, utan jag valde ut sju av de som jag själv har i min mp3spelare.

Can I keep him - Marit Bergman
Make your own kind of music - Mamas and the Papas
Det sista jag gör - Ainbusk
Way over yonder in the Minor Key - Billy Bragg & Wilco
Burnin' - Cue
Bold as love - Whyte seeds
When it comes to you - Elin Sigvardsson

2006-08-07 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0