En viktig dag - del 2

Naturligtvis hade Viktväktarna skjutit fram tiden för mötet två timmar, vilket jag missade trots att jag kollade på deras hemsida. Kan ha varit så ironiskt så att de ändrade efter att jag kollade. Kan också vara så att jag glömde att uppdatera sidan... Min första tanke var att jag ändå inte skulle äta eller dricka något förrän efter mötet (numera klockan 12) men jag kom till sans och har nu ätit en tallrik lightyoghurt, tre matskedar Viktväktarmüsli, en banan och 5 dl vatten. Så nu vet ni!

På Viktväktarnas hemsida står det under Gävle; "V.29. Stänger.". Betyder det att de stänger för gott eller att de ska ha sommarlov och kommer tillbaka när de känner för det? Det dras ju ner på både kursorter och tider så det skulle inte förvåna mig om de stänger för gott, men jag skulle blir riktigt upprörd, för även om jag sällan går dit oftare än var sjätte vecka så vill jag i alla fall ha möjligheten!

Det blir färre och färre bilar på skolans parkering. Jag vill också ha sommarlov!

Igår var jag först hem till barndomshemmet, som mamma nu har flyttat ifrån, och hjälpte till att rensa och besluta om grejerna i boden. Jag och syster hade engagerade diskussioner om vems barnböcker som är vems. När vi försökte dra in mamma i diskussionen och sedan högljutt protesterade när hon inte tyckte som vi så slutade det med att vi alla började gapskratta, fast mamma grät en skvätt samtidigt... jag glömmer ibland att det inte är bara mig det är ledsamt för när det där huset försvinner från familjen!

På eftermiddagen åkte jag och J och badade i Rullsand och låg kvar till typ åtta på kvällen och det var ändå varm och skönt. Nu har vi bestämt oss för att testa lite nya badställen. Är det nån som har några tips på bra badställen runt Gävle, andra än Rullsand, Engeltofta, Engesberg, Vårvik och Harnäs (som vi brukar gå runt på)? Både jag och J har ganska ont om pengar i sommar, plus att vi inte är lediga några längre perioder tillsammans, så jag vill också gärna ha tips på utflyktsmål inom en typ 5 mils radie från Gävle. Klart jag kan läsa turistbroschyrer och så men då vet jag ju inte om det faktiskt är värt utflykten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0