En somrig dag - del 2

Fortsatte den somriga dagen med att tillsammans med J ligga länge ute i gräset och bara vara.

Sen var det dags för fotbollsmatch och eftersom J vägrade kolla och jag inte kände mig i samma liga som C, F & Co. (dit jag var bjuden för att se matchen), så hamnade jag som vanligt hemma hos syster och T. Härligt att komma dit när lilla H skiner upp när han ser mig och springer fram och ger mig en kram! Jag och T grillade korv och L viktväktade och så kollade vi på fotbollen. Fast jag är alltid väldigt distraherad när lilla H är i närheten, så det var inte förrän på slutet, när han gått och lagt sig, som jag var riktigt fokuserad. Sen spelade vi kort lite halvengagerat och jag tjatade massa jobbprat tills T halvsov i fåtöljen och jag nästan hade sövt mig själv.

Åkte förbi mammsen på vägen hem för att lämna vägatlas (de bilar ner till fotbolls-VM imorgon!) och hämta vattna-blommor-nyckel. Nu är jag hemma igen och J sitter nere i källaren och kollar på nån gammal film som låter svartvit och jag ska gå och lägga mig och hoppas på en till lika somrig fast lite mer spännande dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0