En ansträngande dag

Idag har jag suttit och rättat massa rapporter på jobbet. Jobbigt för att de är så många och för att det hela tiden kommer in fler och jag inte hinner ge feedback så snabbt som jag skulle vilja. Jobbigt också för att jag blir trött i huvudet av allt rättande och för att jag inte alls tycker om att behöva begära kompletteringar, vilket jag ofta behöver göra.

Imorse när jag var på VV med M så pratade vi träning. Jag kom då på att jag ju har tillgång till både personlig tränare och danslektioner hemma, vilket jag inte utnyttjat på väldigt länge. När jag kom hem gick jag därför mer eller mindre direkt ner i källaren till min personliga tränare Maya i Xboxen.

Maya är bra på många sätt men kommentarer som "Do it right!" och "Get stronger!" kan bli rätt enerverande i längden! Jag tog några bilder under träningen men dålig fotograf som jag är så fattade jag inte riktigt hur dålig kombinationen blixt och TV var. Här frågar i alla fall Maya mig om dagsläget:


Och så här ser det ut när jag tränar med Maya och stepup-bänken, plus några hantlar och lite action förstås.



Maya och jag tränade core idag, vilket innebar mer fokus på muskelträning och mindre på flås. Därför fick jag för mig att jag skulle komplettera med att dansa matta efteråt (notera mina fina blånaglar):

Det visade sig dock vara en dålig idé eftersom Maya hade kört slut på mina vadmuskler och jag därför inte var i form för en massa korta snabba hopp. Så jag gav upp efter en låt... Det var ändå bra att jag nu kommit ihåg både Maya och dansmattan. Jag och J får se till att börja dansa igen, det är skojigt och dessutom bra vardagsmotion!

Nu ska jag gå och sova efter min ansträngande dag, så jag orkar gå upp riktigt tidigt imorgon och försöka komma ikapp lite med allt jobb!




Kommentarer
Postat av: J

Jag tror att jag har en bit tand som har fastnat i halsen. Jobbigt.

Och ja, vi kan dansa.

2006-05-23 @ 14:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0