En bestämd dag

Eftersom J och pojkarna gått igång så pass av att beta av massa filmer på en lista, och jag inte hittar någon motsvarande lista för böcker, så har jag kommit på ett annat uppdrag. Jag ska ta mig an den till synes anspråkslösa uppgiften att stå till svars för alla mina bokinköp och läsa alla böcker som jag äger. Denna uppgift ska påbörjas genom att läsa ut de två böcker som ligger på mitt nattduksbord; Dragspelsbrott av E. Annie Proulx, och Montecore av Jonas Hassen Khemiri.

Den senare läser jag för den lilla bokklubb med tjejerna som jag drog igång för några år sedan. Tyvärr har både möten och medlemmar blivit färre genom åren, så nu måste jag föregå med gott exempel och läsa ut boken så vi kan planera in nästa möte. De andra läser Ett öga rött av samme författare men den hade jag redan läst (vi turas om att välja bok).

Jag har dessutom kommit fram till att jag ska sluta gnälla. Och jag ska hädanefter bara stressa i nödan.
This too shall pass!

Kommentarer
Postat av: J

Gör X-men-testet du med.

2006-05-30 @ 12:57:05
URL: http://stalagsweden.blogspot.com
Postat av: L

Jag gjorde ett Disneyfigurstest på samma sida imorse. Jag blev Goofy ;P

2006-05-30 @ 13:09:20
URL: http://adiaphora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0