En problematisk dag - del 2

Jag vardagsfilosoferade lite medan jag laddade tvättmaskinen och tömde kattlådorna - jag har tänkt mig att bara använda varje inläggsrubrik, och därmed varje adjektiv, en gång. Då kanske jag måste börja vara lite försiktigare med vad jag väljer att kalla mina dagar. Det kanske var lite förhastat att redan ha använt "en stressig dag" - vad ska jag nu ha för rubrik när jag får en ännu stressigare dag? Eller är det, utifrån antagandet att rubrikerna är självuppfyllande, bara bra att göra av med de dåliga adjektiven från början? Undrar om mina framtida dagar påverkas av hur jag rubricerar de nuvarande. Eller om jag helt simpelt bara får ett större ordförråd när jag måste börja använda synononymlexikon. Det är hur som helst intressant. Att hushålla med dagar som att hushålla med de olika spelalternativen i en omgång Trebello...

Kommentarer
Postat av: J

Hoppas du slipper uppleva "en tarmig dag". Eller "en grisig dag". Eller "en särskilt käss dag". Eller "en IBS:ig dag". Eller kanske den värsta dagen av dem alla - "en infernalisk dag".

2006-05-17 @ 21:16:44
Postat av: J

Om jag ska rubricera min dag så blir det... "En fragmenterad dag". Jag verkar inte kunna låta bli att sova mitt på dagen. It's strange, I tell you. Strange!

2006-05-17 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0