En sjuk dag

Markozonet har till slut besegrat mig (ja, efter att ha läst på lite så inser jag att J's teorier inte var helt galna även om det antagligen bara är en vanlig förkylning jag har). Efter hemskt mycket velande bestämde jag mig därför att stanna hemma från jobb och skola. Det är bara ett så mycket jobbigare beslut när det faktiskt får konsekvenser för kommande jobb- och skoldagar. När jag förr hade en helt annan typ av jobb så sjukanmälde jag mig om jag var sjuk, och så fick någon annan jobba istället för mig och när jag sen blev frisk och kom tillbaka så var allt som vanligt igen. Nu innebär det bara att jag får mer att göra när jag kommer tillbaka, så jag ska försöka jobba och plugga på så gott jag kan hemifrån idag. Det är också så mycket enklare när man har ett jobb som J (som också är sjuk idag) där det liksom "räcker" med halsproblem för att slippa jobba, eftersom han jobbar med rösten. Hjärnan lägger ju inte av förrän man är riktigt sjuk, så även om jag känner mig risig finns det fortfarande massa jobb och plugg jag KAN få gjort om jag bara orkar...

En mer positiv nyhet är att jag nyss hittade världens skattgömma under bokhyllorna i datarummet! Svart katt låg och försökte fiska fram något under ena bokhyllan, så jag gick och hämtade måttstocken för att dra ut vad som nu kunde tänkas finnas där. Tydligen fanns där stora mängder av lite väl konstiga grejer... Förutom diverse dammråttor och skräp (ja, vi har ett snuskigt hem!) så fanns ett helt gäng kattgodisar, en kattleksak, ett trosskydd (!?), någon oidentifierbar gummiring och... vår ena billarmsdosa! Jag vill inte ens tänka på hur länge den där dosan har varit borta... vi har två men båda är trasiga på olika sätt, så J har tänkt försöka få ihop de två trasiga till en hel, bara det att den ena har varit försvunnen i evigheter! I alla fall så blev katterna minst lika glada som jag - Svart katt tuggade förnöjt på sin länge saknade IKEA-leksak medan Ljus katt först tuggade i sig alla godisbitar och sedan tog sig en svängom med trosskyddet och ylade för fulla muggar (ja han är fläng och leker med konstiga saker och fantiserar ihop "fiender" när han är understimulerad, men den här gången kan det också bero på en överdos av kattmyntan i godisbitarna...).


Kommentarer
Postat av: J-man

"Intressen: Allmänbildade människor"
Är du intresserad av att umgås med allmänbildade människor? Eller är du intresserad av att själv bli allmänbildad?

Du kan besvara detta... you know how.

2006-05-10 @ 16:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0