En tom dag

Imorse skickade jag feedback på de sista två rapporterna men jag har fortfarande inte kommit över den där överstressade känslan! Det känns som att jag har missat något, att det inte kan stämma att det är så här lugnt idag. Jag och M har suttit på kontoret och förberett experimentet. Sen tog vi en sväng med bilen för att fotografera en snäll kvinna till vår samling och råkade på något vis hamna på Lidl och handla lite också. Sen skulle M hem tidigt och eftersom J slutade i samma veva så hämtade jag honom och tänkte att jag lika gärna kunde redigera bilder hemma (ni ser ju hur bra det går, tro det eller ej - det var inte dessa bilder som egentligen skulle redigeras...).

Vi har fått en hustomte på besök! På både gott och ont. Igår när jag kom hem från en jobbig dag på skolan så satt J och hustomten och skrålade karaokeduett för fulla halsar och jag blev genast på gott humör igen. Sen var vi på stan och förvandlade med hjälp av ett baskerinköp hustomten 

                      från     till värsta !

Hustomten har alltså sina fördelar (förutom de uppenbara) och när jag och J kom hem idag hade han dessutom tagit ut katterna på gården, så det var första gången på evigheter som inte min hemkomst följdes av två ylande katter som följer varje steg jag tar och inte kan bestämma om de ska tjata mest om att få gos eller få gå ut! Sen har ju alla hustomtar förstås sina egenheter också... vår hustomte A har en förmåga att hitta, och påpeka, alla många fel i vårt hem och hushåll (hur fan kunde han upptäcka att vattenkokaren var äcklig, själv har jag inte ens tittat i fanskapet på evigheter!) och att ifrågasätta ätbara ting. Fast å andra sidan... på grund av det ser vårt hem just nu skinande rent ut (i jämförelse A!) eftersom jag nojar till och springer runt med både dammsugare och disktrasor. Och det är väl det som egentligen är hustomtarnas syfte?

Kommentarer
Postat av: T

Alla fel till trots så är er hustomte kramgo' också. Och med en basker på toppen blir han en härlig nallebjörn.

2006-05-27 @ 11:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0