En mogen dag

Jag har suttit och sorterat bland mina viktväktarpapper och sammanställt de uppgifter om min vikt de senaste åren som jag hittade. Det jag har upptäckt är att min högsta årsvikt faktiskt verkar gå neråt! 2004 vägde jag som mest 74,8 kilo (som lägst 68,0), år 2005 vägde jag som mest 72,6 kilo (som lägst 65,0) och i år har jag som mest vägt 71,1 kilo (som lägst 67,0). Från år 2004 har jag bara uppgifter om höstens vikt, men man ser ju ändå trenden... Nu gäller det att se till att hålla det löfte som jag en gång gav - att aldrig mer väga över 70 kilo! Förhoppningsvis klarar jag det den här gången eftersom jag nu känner mig mer motiverad än någonsin och eftersom min högsta vikt som sagt sjunker nedåt! Mitt och M's vad har i alla fall resulterat i att jag de senaste veckorna har gått ner från 70,1 till 68,0 och nu ska jag försöka fortsätta i den stilen och klara av den stora viktutmaning som julen brukar innebära!

Kommentarer
Postat av: Equilibrium

Det är ju alltid trevligt när det går åt rätt håll :) Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men läste någonstans att du änd hade ett lågt BMI så du behöver väl inte gå ner i vikt??...eller är det mest för trivselns skull?

2006-11-21 @ 18:08:01
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: H

Duktig!!!

2006-11-22 @ 13:05:49
Postat av: Labil

Equilibrium: Nja, lågt BMI vet jag inte (23), men visst är jag inom den tillåtna gränsen. Så länge jag väger max 68 kilo (till 171 cm) så är jag väl "nöjd" men över det känner jag mig inte bekväm. Visst skulle jag lika gärna kunna träna bort magen istället, men det har jag inte ork eller motivation till...
H: Tack!

2006-11-24 @ 09:34:18
URL: http://adiaphora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0