En slarvig dag

Jag åker som sagt dit på varenda "Få två nummer av Topphälsa och en tränings-DVD för endast 19.50 plus porto!"-erbjudande som finns. Och jag tänker mig alltid alltid att jag ska säga upp tidningen omedelbart när första tidningen dimper ned i lådan, så att jag slipper betala för den "bekväma tills-vidare-prenumerationen" som annars fortsätter efter välkomsterbjudandet. Nu har det hänt några gånger att min omedelbara uppsägning på de automatiserade kundservicesidorna som av en slump inte verkar ha registrerats. Så jag har börjat känna mig lurad och börjat tro att det helt enkelt inte går att vinna i de där erbjudandena genom att faktiskt bara betala för just dem. Eftersom Bonniers äger typ 75% av alla tidningar vars erbjudanden jag nappar på så har jag dessutom börjat känna mig lite aggressiv mot dem. Den senaste veckan fick jag hem först ett nummer av Topphälsa och sedan ett nummer av Tara, båda med en tillhörande räkning. Då jag noga antecknat vilket datum jag sagt upp tidningarna (i september) så blev jag fly förbannad över att få hem fler räkningar och skickade ilskna mail till respektive tidning. I svaren jag fick framkom det att "Vi har inte erhållit någon inbetalning alls från Dig än." vilket naturligtvis, när jag kollade upp det, stämmer alldeles utmärkt. Jag har alltså fått hem en första räkning på vilken jag prydligt har antecknat vilket datum som tidningen har sagts upp och sedan placerat räkningen i ekonomilådan. Betalat räkningen har jag mycket inte riktigt gjort, jag tror att det blev lite överfokuserat på uppsägningarna där...

Jag är anmäld till 7 kurser på Vetgirig och är dessutom med i två ligor, så det är rätt många mail att beta av på morgnarna. Tyvärr är det vissa frågor som jag inte lär mig trots att de kommer varje dag, en del för att jag bara har allmänt svårt för kungar och årtal och andra för att jag alltid blandar ihop två alternativ (t.e.x. Cubakrisen - 1962 eller 1963?). Och frågorna på Sverigekartan, där man ska välja alternativ A-D som är utplacerat på en karta, är ju helt hopplösa att lära sig eftersom man vid feedbacken inte längre ser vilken bokstav som låg var på kartan. Vissa saker har jag i alla fall lärt mig, men även om det är bra att jag nu vet att Visingsö är Vätterns största ö så är vissa frågor formulerade så att jag inte vet om jag har någon verklig nytta av dem utanför Vetgirig - t.ex. vet jag nu vem av fem alternativ som inte är en svensk koreograf, men inte fasen har jag lärt mig att de andra fyra är svenska koreografer! För övrigt verkar inte de där kurserna hjälpa mig ett skvatt i ligan - det går verkligen bedrövligt dåligt för mig där nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0