En avslutande dag

Jag sitter på kontoret och fryser och är hungrig och helt osugen på att göra det jobb som borde göras. Te, tända ljus och gamla mandariner hjälper ingenting och fiberhavregrynsgröten som jag åt till frukost verkar inte tjäna sitt syfte. Jag väntar på att M ska komma så att vi kan gå och göra experiment istället för att jag ska sitta här och inte göra det jag borde. Men jag vill inte att M ska komma och jag vill inte göra experiment eftersom vi då först måste gå utomhus i regnsnön och sedan omväxlat gå varv på varv på varv i korridorerna och sitta och frysa i en kall källare.

Det här härliga vädret har slagit till med fruktansvärt bra timing. Ikväll ska jag nämligen ställa av vår gamla skrotiga SAAB 9000! J vill inte vara med och betala på bilen när han bor i Sundsvall (vilket jag förstår) och jag har inte råd att betala den själv. Särskilt inte eftersom jag skulle behöva köpa nya däck för att få den godkänd i besiktningen som stundar, och den skulle behöva lagas eftersom fläkten precis har lagt av, vilket leder till kyla och massor med imma i bilen. Tanken var att jag efter avställandet av bilen skulle börja gå till skolan varje dag, och det känns förstås sådär lagom lockande just nu! På väg hem från jobbet måste jag ta en tur till Willys och ladda upp med massor med tunga matvaror så att jag slipper bära dem sen när jag måste promereringshandla hädanefter!

Jag tycker faktiskt lite synd om gamla SAABen som ska stå och frysa utan omsorg hela vintern. Jag har försökt tänka att det bara är skönt för honom att vila under vintern, men det måste ju vara skönare att köra omkring och bli varm än att stå alldeles stilla och frysa? Jag hoppas verkligen att han vaknar igen efter sin vinterdvala, han är ju faktiskt gammal och sliten!
 Hejdå SAABen... vi ses i vår!

Kommentarer
Postat av: Malin

Min gamla MOA stod utomhus i två år helt ensam och funkade klockrent sen!

2006-10-31 @ 11:08:56
Postat av: Labil

Skönt att höra! Men varför stod hon övergiven så länge?

2006-10-31 @ 11:11:10
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Kent Larsson

Bilar överlag brukar inte må så bra av att stå länge. Om jag var du skulle jag i alla fall starta den och låta motorn gå ett par minuter varannan vecka eller så. Men det är ju lite jobbigt, kan ju gå bra också. :-)

Postat av: Malin

Det var innan jag tog körkort. Bisse hade en annan bil. Sen ville jag ha MOA när jag fick körkort. (Fast sen sålde han den andra finare bilen och så hade vi MOA tillsammans).

2006-10-31 @ 20:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0