En deprimerad dag

Jag börjar misstänka att jag är deprimerad... Jag känner inte av det inuti, men jag har mått illa och haft dragningar i magen och huvudvärk ganska länge nu. Dessutom är jag riktigt trött mest hela tiden. Så antingen går jag och drar på något fysiskt, eller så försöker kroppen tala om för mig att jag inte mår bra psykiskt? Kanske för att jag saknar J mer än jag själv märker av? Eller så känner jag omställningen till höst och mörker i hela kroppen?

Igår kväll fick jag ett SMS från syster innehållandes endast frågan "Vaken?". Jag ringde upp för att kolla vad hon ville. Det visade sig att min syster, efter ett misslyckat försök att få tag på mig tidigare under dagen, fått för sig att det hade hänt något med mig och eftersom "ingen hade koll" på mig nu längre (sen jag blev ensamboende) så var hon tvungen att kolla så att jag levde. Jag antar att tanken var god, men hela grejen fick mig att framstå som helt ensam och patetisk...

Jag var i alla fall inte ensam och patetisk igår kväll. Istället var jag med A och JW på en föreläsning om tillsatser i mat. JW predikar ofta mot aspartam och andra tillsatser, ofta i just lightmat som jag anser mig behöva äta, så att jag slår dövörat till omedelbart. Men att lyssna direkt på Tommy Svensson var faktiskt intressant och gav mig några tankeställare och förhoppningsvis dessutom ett något förändrat beteende. Steg ett är att börja läsa på innehållsförteckningarna, vilket fick mig att idag till slut välja lättfil istället för lättyoghurt eftersom de senare innehöll flera av de ingredienser som det varnas för.


Kommentarer
Postat av: equilibrium

Hoppas det är något fysiskt (!) Om man nu kan hoppas på det (helst inte nått). Men att känna sig deprimerad låter inte alls kul =/.
Man kan nog sakna någon/något mer än vad man själv tror och märker av.

Om du känner dig ensam nångång så säg till så kanske vi kan ta en promenad eller en fika eller så? det är alltid kul att träffa nya människor..(om vi vågar)..

2006-10-12 @ 10:06:12
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Labil

Alltså, jag känner mig inte deprimerad, jag undrade mest vad min kropp försöker säga mig. Och jag känner mig inte ensam heller, jag försökte bara ironisera över mig själv och min systers SMS.

2006-10-12 @ 15:18:23
URL: http://adiaphora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0